Az elmúlt 900 évben alig változott valamit az egyetemi oktatás formája. A domináns elem a mai napig is a frontális oktatás: a professzor kiáll a hallgatók kisebb-nagyobb csoportja elé és előadja, amit a tárgyról tudni lehet és érdemes. Nyilván, ami ilyen hosszú ideig fennmarad, az valamilyen szempontból hatékony, akár az erőforrásokat nézzük (prof ideje), akár a kimenetet (hallgatók tudása). Az elmúlt 20 évben azonban megmozdult valami, ami egyre erőteljesebben kérdőjelezi meg a status quo-t.
Több mint 8 százalékos mínuszban zártak csütörtökön a Tesla részvényei, miután a cég két hónappal elhalasztja a régóta várt Robotaxi bemutatását. Az eredetileg augusztus 8-ra tervezett eseményt októberre tolták, hogy a projekten dolgozó csapatoknak több időt biztosítsanak a prototípusok elkészítésére - számolt be a CNBC.
Németország és Kína közös nyilatkozatot írt alá az autonóm vezetés terén való együttműködésről, amely Németország reményei szerint lehetővé teszi majd az autógyártók számára, hogy adatokat továbbítsanak Kínából Németországba.
Az Apple visszavett ambiciózus önvezető autós projektjéből, és 2028-ra tervezi az alapfunkciókat tartalmazó modell kiadását - írta meg a Bloomberg.
Az Egyesült Államok Szövetségi Autópálya-felügyelete kiadta az útburkolati jelzésekre és a tervezésre vonatkozó szabványokat meghatározó, úgynevezett "Egységes forgalomirányítási eszközök kézikönyvének (Manual on Uniform Traffic Control Devices)" 11. kiadását. A frissített változat új irányelveket tartalmaz a kerékpársávok kialakítására és az elektromos járművek töltőállomásainak jelzésére vonatkozóan - írja a Bloomberg.
A Dongfeng Motor Group is elindította a saját okosautó-márkáját, csatlakozva számos vállalathoz, amelyek mesterséges intelligenciát használó járműveket fejlesztenek – írta meg a Wall Street Journal.
A Tesla híres arról, hogy megosztja a befektetőket és az elemzőket, jellemzően elég vegyesek a cégre szóló elemzői ajánlások, a célárak között pedig nagy szórás van. Ez utóbbi részben annak tudható be, hogy nagy potenciál van a cégben, azonban nehéz megbecsülni hogy például az önvezető autózásnak mikor, és mekkora hatása lesz az autóiparra, valamint milyen átalakuláshoz fog vezetni. Aswath Damodaran, a New York-i Egyetem professzora legfrissebb blogposztjában értékeli a vállalatot, nagy hangsúlyt fektetve többek között a potenciális robotaxi-üzletágra, a Cybertruck indulására, valamint a cég általános autóipari növekedési potenciáljára.
A német Manager Magazin szerint jelentős átszervezés kezdődik a Volkswagen autóinak szoftvereit fejlesztő leányvállalatnál, a CARIAD-nál. Pontos részleteket egyelőre nem tudni, de egyes információk szerint a szervezet nyáron kinevezett új vezetője, Peter Bosch nagyszabású átalakításon dolgozik, aminek végleges eredményét fogják a sajtó felé kommunikálni a Volkswagennél.
A General Motors önvezető autóival foglalkozó egységse, a Cruise felfüggeszti működését az USA-ban, miután a kaliforniai szabályozó hatóságok közbiztonsági kockázatnak ítélték vezető nélküli autóit.
Egy kaliforniai szövetségi bíró arról döntött, hogy a Teslát az autopilot funkció miatt csoportos keresetben perelők egyéni bírósági eljárásban folytassák perüket. Ez jelentős győzelem a Tesla számára, mivel így elkerülheti, hogy a járműtulajdonosok nagyobb csoportjainak csoportos kereseteivel szemben védekezznek - írja a Reuters. A perben azzal vádolják a Teslát, hogy hamisan állították, hogy fejlett vezetéstámogató rendszereik közel állnak a teljesen önvezető járművek megvalósításához.
Az indulás után nem sokkal a Cruise 50%-kal csökkenti robotaxi flottáját San Franciscóban - közölte a CNBC-vel a kaliforniai gépjárműügyi hivatal. A visszalépés hatálya addig tart, amíg ki nem vizsgálják az elmúlt napokban történt baleseteket.
Egy vitatott állami ügynökségi szavazást követően az Alphabet féle Waymo és a General Motorshoz tartozó Cruise robotaxijai éjjel-nappal fizető utasokat szállíthatnak San Francisco-szerte, ezzel megszilárdítva a város pozícióját az autonóm járműipar (AV), vagyis az önvezető autózás központjaként. Ez jelentős előrelépést jelent a születőben lévő technológia számára.
Utoljára a koronavírus-járvány elején került sor a Continental kétéves rendszerességű technológiai expójára, a Continental TechShowra, ahol a világ egyik legnagyobb járműalkatrész-beszállítója bemutatja a befektetőknek és az újságíróknak, hogy melyek azok a fejlesztés alatt álló technológiák, amelyek szerintük meghatározzák majd a közlekedés jövőjét. Három év kihagyás után idén Frankfurt am Mainban állították ki a német autóipari konszern mérnökei a legérdekesebb járműtechnikai alkatrészeket és prototípusokat. Az esemény lényege, hogy a sajtó munkatársai ilyenkor szabadon kérdezhetik a szakértőket, és ha az fizikailag lehetséges, ki is próbálhatják az egyes modelleket.
Karokon átívelő egyetemi ökoszisztémát hoz létre a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, amely az intézmény széleskörű kutatási tevékenységére épül. A BME a hazai egyetemek közül nemcsak a Horizon Europe pályázatok elnyerésében kiemelkedő, de kiemelten foglalkozik inkubátor tevékenységgel is. Az egyetem legújabb spinoffjai az önvezető járművek tesztelésében és szoftveres irányításában hozhatnak áttörést.
A mesterséges intelligencia fel fogja rázni a szállítmányozást - fejtette ki cikkében a CNBC a Morgan Stanley és más, pénzügyi és szállítmányozási cégek alapján, melyek elmondták, hogy a technológia átalakítja az ellátási láncok irányítását, és csökkenti az emberek által végzett munkák számát.
Egy friss közleményt tett közzé az amerikai igazságügyi minisztérium, melyben arról tájékoztattak, hogy vádemelést történt az Apple egy korábbi szoftvermérnöke ellen, aki állítólag ellopta az Apple önvezető autós technológiáját és kiszivárogtatta egy kínai önvezető autós cégnek - írja a CNBC.
Már csak a két katonai bázisukon tartózkodnak orosz erők.
A magyar piacon a Gránit Bank tőzsdére lépése szolgáltatja a legnagyobb izgalmakat.
Legendás gépeket váltanának le.
Érdekes folyamatot látunk az árazásban.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?